Ciao Gigi, nella scatola guida della MGB ci va il SAE 90 EP, le istruzioni le trovi qui:
http://www.mossmotoring.com/bonnet-steering-system-lubrication/"Early MGBs with a lubrication nipple on the steering rack housing get 10 strokes of an oil gun charged with 90 E.P. every 12,000 miles or every 12 months, whichever comes first. (On all MGBs, the tie rod ends and swivel pins are greased.)
DO NOT FILL THE GAITERS FULL OF OIL! The purpose of the gaiters is not so much to keep oil in, as to keep water, dirt, and other contaminants out. A gaiter full of oil will split, squirt oil all over the place, and/or restrict steering movement. The steering rack needs only to be lubricated – it does not need to run in an oil bath."
L'unico problema è trovare una pistola che spari dentro l'olio (con un attacco per i nipples) con sufficiente pressione per vincere la sferetta del nipple, operazione che solitamente si fa con le pistole da GRASSO che purtroppo non vanno bene per l'olio, ancorché denso come il 90 EP...
Ne serve una di qualità e non quelle da pochi euro dove cola tutto fuori dal pistone.... QUESTA dovrebbe essere l'ideale:
https://www.saeproducts.com/lever-action-oil-gun.htmlBisognerebbe andare da un ottimo ferramenta, che magari vende parti agricole...